• 2196
  • 1125 مرتبه
  • شنبه 18 دی 1400

لیست قیمت برج خنک کننده | قیمت کولینگ تاور

لیست قیمت برج خنک کننده | قیمت کولینگ تاور

لیست قیمت برج خنک کننده :

در این مقاله با جدولی مشخص ظرفیت‌های برج خنک‌کننده و ابعاد آن را به همراه قیمت برج خنک‌کن برای شما محیا شده است. ظرفیت و راندمان کولینگ‌تاور ارتباط مستقیم با ابعاد و نوع پکینگ بکار رفته در برج خنک‌کننده دارد. البته نحوه پاشش آب و میزان هوادهی نیز به طور مستقیم در راندمان کولینگ‌تاور می‌تواند مؤثر باشد، با درک اهمیت قطعات بکار رفته در کولینگ‌تاور می‌توان این موضوع را در مورد قیمت کولینگ‌تاور نیز بسط داد و عنوان کرد که قیمت این دستگاه ارتباط مستقیم به متریال و کیفیت لوازم بکار رفته در ساخت کولینگ‌تاور دارد.
 اولین مورد در برآور قیمت برج خنک‌کننده متریال بکار رفته در ساخت بدنه و استراکچر اصلی است که به طور معمول جنس فایبرگلاس و گالوانیزه در این قسمت بکار می‌رود.
 مورد بعدی که در قیمت برج خنک‌کننده اهمیت دارد شکل ظاهری و هندسه دستگاه است. این دستگاه به دو صورت کلی طراحی و تولید می‌شود. برج خنک‌کننده مخروطی (گرد یا مدور) و برج خنک‌کننده مکعبی که دراین‌بین باتوجه‌به مراحل ساخت و سختی مونتاژ می‌توان گفت قیمت کولینگ تاور مدور بالاتر از نوع مکعبی است.
 علاوه بر این دو مورد، ظرفیت کولینگ‌تاور نیز بی شک در قیمت‌گذاری برج خنک‌کن مؤثر است. طبیعتاً هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر برود قیمت نیز افزایش خواهد یافت. باید بدانید که موارد بالا چند مورد اصلی بود که عنوان شد و برای پی‌بردن به عوامل دیگر که در قیمت برج خنک‌کننده تأثیر می‌گذارند باید به نوع متریال و مواد اولیه (رزین و الیاف مصرفی)، کیفیت مواد بکار رفته، قدرت و برند الکتروموتور، سیستم انتقال قدرت (مستقیم، فولی تسمه یا گیربکس)، نوع جریان برج (مدار باز یا مداربسته)، آپشن‌های بکار رفته در آماده‌سازی دستگاه و غیره توجه نمود، تا بتوان تشخیص داد قیمت برج خنک‌کننده معقولانه برآورد شده یا اینکه فقط کلیات مدنظر قرار گرفته است. درعین‌حال نگران نباشید ما باتوجه‌به تمامی موارد بالا فهرست قیمتی از کولینگ‌تاور تهیه کرده‌ایم که می‌تواند به کمک شما بیاید. البته برای خرید کولینگ تاور می تواند با مشاورین فروش آذین تهویه تماس بگیرید تا راهنمای لازم قبل از خرید را دریافت نمایید. چون با توجه به نوع کاربری و منطقه جغرافیایی می توان انواع مختلفی از خنک کننده های آب را استفاده نمود.
 در زیر لیست قیمت برج خنک‌کننده مدار باز و ابعاد آن را در ظرفیت‌های 20 تن تبرید تا 700تن تبرید ملاحظه می‌فرمایید. باتوجه‌به نوسانات بازار جهت اطلاع از قیمت دقیق کولینگ‌تاور با کارشناسان فروش شرکت آذین تهویه تماس بگیرید.

در ادامه مقاله مواردی که در قیمت کولینگ‌تاور می‌تواند تأثیرگذار باشد را بررسی خواهیم کرد و به آپشن‌های که در صورت استفاده می‌تواند موجب بالارفتن کیفیت و قیمت کولینگ‌تاور شود اشاره می‌نماییم.
 1-استفاده از گیربکس در سیستم کاهش دور و انتقال قدرت موتور به پروانه: باید بدانید که در اکثر برج‌های خنک‌کننده تا ظرفیت ۸۰ تن تبرید برای اتصال موتور به پروانه برج خنک‌کن از دستگاه دایرکت درایو یا کوبل مستقیم (Direct coupling) استفاده می‌شود و در ظرفیت‌های بالاتر از انتقال قدرت به‌صورت غیرمستقیم و فولی تسمه استفاده می‌گردد. در مواردی که از طرف مشتری در خواست شود، بجای کاهش دور فولی و تسمه از گیربکس می‌توان استفاده نمود. گیربکس‌های باکیفیت که معمولاً محصول کشورهای مانند آلمان و ایتالیا (varvel-SEW)هستند، دارای قیمت نسبتاً بالای هستند. همین مورد می‌تواند یکی از عوامل افزایش قیمت در برج خنک‌کننده باشد.


2-استفاده از اینورتر برای کنترل دور پروانه: برای استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توان از فنّاوری اینورتر (Variable Frequency Drive – VFD) در قسمت الکتریکال و موتور پروانه برج خنک‌کننده استفاده نمود. شاید در ابتدا هزینه‌ای بیشتر برای خرید برج خنک‌کننده صورت گیرد؛ ولی در طول زمان با کاهش مصرف برق عملاً هزینه انجام شده بازگشت خواهد داشت و شما در کنار آن از سیستم بهینه استفاده خواهید نمود. از درایو یا همان اینورتور علاوه بر برج خنک‌کننده در دیگر تجهیزات تهویه‌مطبوع مانند چیلر، هواساز، فن‌های دمنده هوا ،  اگزاست فن سانتریفیوژ و... نیز استفاده می شود.

3-استفاده از پروانه‌های کم‌صدا و مقاوم در برابر خوردگی و ضربات فیزیکی: نوع پروانه و متریال مورداستفاده در ساخت پروانه برج خنک‌کننده نیز در قیمت این دستگاه مؤثر است. معمولاً از سه نوع پروانه با جنس‌های پلی‌آمید، فایبرگلاس و آلومینیم در ساخت فن کولینگ‌تاور استفاده می‌گردد. دراین‌بین پروانه‌های پلی‌آمید از قیمت کمتری برخوردار هستند و پروانه‌های آلومینیمی نسبتاً قیمت بالاتری از دو مدل دیگر دارند. البته هر کدام از این نوع پروانه‌ها در جای خود کار آیی خوبی دارند و می‌توان در برج‌های خنک‌کننده در ظرفیت‌های مختلف آز آنها بهره برد.

4-استفاده از دستگاه آنتی فریز هوشمند در قسمت تشتک برج خنک‌کن: برای جلوگیری از یخ‌زدن آب در فصول سرد سال در قسمت حوضچه یا تشت کولینگ‌تاور می‌توان از هیترهای اتومات استفاده نمود تا در صورت پایین آمدن دمای آب از حدی معین، هیتر شروع به کار کند و مانع از کاهش بیش از حد دما و یخ‌زدن آب شود. هیتر برج خنک‌کننده فرمان خود را از ترموستات و تابلو برق دستگاه دریافت می‌کند. استفاده از هیتر به‌عنوان یک آپشن محسوب می‌شود که در قیمت برج خنک‌کن اثر می‌گذارد.
 5-قطعات و دستگاه‌های کنترلی در کولینگ‌تاور: معمولاً از فلوتر و قطعات مکانیکی استفاده می‌شود که در صورت استفاده از واپایشگر سطح آب و شیر برقی برای تأمین آب جبرانی و... باعث افزایش قیمت می‌شود.
 6- نوع الیاف و رزین مورداستفاده در ساخت بدنه برج خنک‌کننده، متریال بکار رفته در پکینگ‌ها، آهن‌کشی و ساپورت‌ها (گالوانیزه یا استیل) و موارد دیگر نیز به نوبه خود در قیمت کولینگ تارو تأثیرگذار هستند.
 یکی از نکاتی که برای خریدارن برج خنک‌کننده و کارفرمایان می‌تواند اطمینان لازم را به وجود آورد. بازدید از کارگاه تولید برج خنک‌کن و خط تولید آن شرکت است. شما می‌تواند بعد از دریافت پیش‌فاکتور مالی و مشخصات فنی دستگاه، زمانی را با فروشند هماهنگ کنید و در محل کارخانه ساخت برج خنک‌کننده حاضر شوید تا مراحل ساخت و نوع متریال به‌کاررفته در تولید کولینگ‌تاور را بازدید نماید تا از بابت کیفیت کاملاً مطمئن شوید.