جدیدترین ها
پرفروش ترین ها

پکینگ برج خنک کننده

اهمیت پکینگ برج خنک‌کننده: همان‌طور که می‌دانید برج خنک‌کننده به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در دستگاه خنک‌کاری خطوط تولید و دستگاه‌های تهویه‌مطبوع مورداستفاده قرار می‌گیرد. از همین رو برای همه کارفرمایان و مهندسین فنی، عملکرد درست و راندمان حداکثری این دستگاه اهمیت بالای دارد. در همین راستا برای رسیدن به حداکثر رضایت از نحوه کار کولینگ‌تاور باید توجه خاصی به یکی از اصلی‌ترین قطعات برج خنک‌کننده یعنی پکینگ برج خنک‌کننده (فیلینگ یا مدیا) شود.

پکینگ برج خنک‌کننده چیست؟

یکی از مهم‌ترین اجزاء برج خنک‌کننده که عملکرد مؤثر و کارآمد کولینگ‌تاور، تحت‌تاثیر آن است، پکینگ برج خنک‌کن (Cooling tower packing) یا همان سطوح پرکننده می‌باشد. وظیفه اصلی پکینگ مدیا برج خنک‌کننده انتقال حرارت بیشتر از طریق افزایش سطح تماس آب‌وهوا و همچنین بالابردن مدت‌زمان تماس این دو سیال با هم است. برای انتخاب درست پکینگ برج خنک‌کننده باید به نوع کاربری و خصوصیات آب (دما، سختی و املاح آب) توجه داشته باشیم.
 بر اساس مکانیزم عملکرد پکینگ‌های برج خنک‌کننده می‌توان آنها را به دودسته کلی تقسیم نمود: 
 1- پکینگ فیلم (film filling) پکینگ آبشاری / پکینگ لانه‌زنبوری 
 2- پکینگ اسپلش (splash filling) / پکینگ پاششی 
 برای آشنای بیشتر با انواع پکینگ مدیا و اطلاع از خصوصیات و کاربرد هرکدام از آنها بخش توضیحات تکمیلی را مطالعه بفرمایید. درضمن می‌توانید جهت اطلاع از قیمت پکینگ برج خنک‌کننده و مشاوره رایگان دراین‌خصوص با مشاورین شرکت آذین تهویه تماس بگیرید.

مدلهای دیگر کالا:
۰ تومان
۰ تومان
  • توضیحات تکمیلی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • اهمیت استفاده از پکینگ در برج خنک کننده :

    همان‌طور که می‌دانید راندمان برج خنک‌کننده باتوجه‌به میزان خنک‌کاری سیال و دمای آب سرد خروجی سنجیده می‌شود. پکینگ مدیا در واقع اصلی‌ترین قسمت کولینگ‌تاور برای تبادل حرارت بین دو سیال به شمار می‌رود. در طراحی برج خنک‌کننده برای افزایش میزان خنک‌سازی سیال گرم، دو عامل افزایش سطح ویژه سطوح خنک‌کننده و افزایش زمان تماس بین دو سیال آب‌وهوا مدنظر قرار می‌گیرد. شما به اهمیت استفاده از پکینگ در برج خنک‌کننده در زمان رسوب گرفتگی یا نقص و خرابی این تجهیزات پی خواهید برد. وقتی که پکینگ‌ها دچار رسوب گرفتگی می‌شوند در واقع سطح تماس خنک‌کننده کاهش‌یافته و از این رو دمای آب خروجی افزایش می‌یابد. پکینگ برج خنک‌کننده در واقع نقش پوشال‌های سلولزی موجود در کولرها را ایفا می‌کنند. پکینگ‌ کولینگ‌تاور علاوه بر اینکه در برج خنک‌کننده به کار برده می‌شوند در اسکرابرها باهدف خنک‌سازی اسید مورداستفاده قرار می‌گیرند. حتی ممکن است شما شاهد حضور پکینگ‌ها در چربی‌گیرها و دستگاه‌های تصفیه‌خانه باشید که در این کاربری باهدف حذف چربی‌ها و ذرات جامد و میکروارگانیسم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما در برج خنک‌کننده و اسکرابر باهدف خنک‌سازی یک سیال که ممکن است آب یا اسید باشد، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

    تعویض پکینگ برج خنک کننده :

    تعویض پکینگ برج خنک‌کننده باید به طور اصولی و در فواصل زمانی مناسب و منظم انجام شود تا بتوان در فصول گرم سال بهترین راندمان را از عملکرد کولینگ‌تاور انتظار داشت. به طور دقیق نمی‌توان زمانی را برای تعویض پکینگ‌های برج خنک‌کننده اعلام نمود؛ چون خصوصیات آب‌وهوای و نوع آب مورداستفاده در صنایع مختلف خیلی متفاوت است و به همین خاطر میزان رسوب‌گذاری و گرفتگی چشمه‌های پکینگ متغیر است . ولی باید نظافت و اسید شوی سالانه حداقل یک‌بار صورت پذیرد و در صورت پوسیدگی و مستهلک شدن پکینگ مدیا باید اقدام به خرید و تعویض پکینگ‌های قدیمی با پکینگ‌های جدید نمود. در ادامه درمورد انواع پکینگ برج خنک‌کننده و مشخصات و قیمت پکینگ کولینگ‌تاور مواردی را عنوان خواهیم نمود.

    نت اسپلش

    پکینگ فیلم یا لانه زنبوری :

     پکینگ فیلمی که به پکینگ آبشاری و یا لانه‌زنبوری نیز معروف می‌باشد، آب را به‌صورت لایه‌ای نازک از خود عبور می‌دهد. در پکینگ فیلمی، ورقه‌های پی‌وی‌سی (PVC) و یا پلی‌پروپیلن (PP) که ممکن است دارای سطح صاف یا فرم داده شده باشد در کنار یکدیگر با فاصله‌های معین (فاصله بین ورق‌های پلاستیکی نماد و بیانگر گام پکینگ فیلمی می‌باشد) چینش می‌شوند. اساساً ورق‌های مورداستفاده در ساخت انواع پکینگ برج خنک‌کننده از نوع فیلمی برای ایجاد اغتشاش در مسیر آب‌وهوا و افزایش سطح تماس بهتر به‌صورت چین‌دار و لانه‌زنبوری شش‌گوشه فرم داده می‌شوند. پکینگ لانه‌زنبوری در نیمی از برج‌های خنک‌کننده جریان متقاطع تولیدی با ضخامت 300 تا 650 میکرون و تمام برج‌های خنک‌کننده جریان مخالف با ضخامت 300 تا 1500 میکرون در اشکال مدور و مکعبی مورداستفاده قرار می‌گیرند. عملکرد این دسته از پکینگ‌ها جهت خنک‌سازی آب‌های باکیفیت و دارای میزان املاح و سختی کمتر بسیار مورد تایید می‌باشد. کاربرد پکینگ‌های PVC برج خنک‌کننده نسبت به نوع PP به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن آن امروزه بیشتر می‌باشد. پکینگ فیلم متناسب با گام‌ها در پایه‌های مختلفی تولید می‌گردد که از رایج‌ترین مدل‌های پکینگ فیلم می‌توان به پکینگ‌های فیلمی گام 12، گام 14، گام 19، گام 24 و گام 30 اشاره نمود. دراین‌بین پکینگ فیلمی گام 19 (¾ اینچی یا 19 میلیمتری) یکی از مناسب‌ترین و پرکاربردترین مدل پکینگ فیلم می‌باشد. فاصله بین ورق‌ها با سطح ویژه و راندمان برج خنک‌کننده رابطه معکوس دارد؛ یعنی هر چه فاصله بین ورقه‌های پلاستیکی بیشتر باشد قطعاً سطح ویژه سطوح تبادل حرارت کاهش‌یافته و تبعاً پیرو آن میزان تبادل انرژی حرارتی در برج خنک‌کننده کاهش می‌یابد؛ بنابراین کاهش گام پکینگ سبب افزایش سطح انتقال حرارت بین آب‌وهوا می‌باشد.
     نکته مهم در ارتباط با گام و فواصل ورقه‌های تشکیل دهند پکینگ فیلمی این است که کاهش بیش از حد گام سبب رسوب و گرفتگی زیاد پکینگ در زمان کوتاهی می‌شود. در نتیجه تعیین گام پکینگ فیلم برای استفاده در برج خنک‌کننده بر اساس استاندارد خاصی در نظر گرفته می‌شود که پایین‌تر از آن گام یا بالاتر از آن قطعاً به نفع سیستم شما نخواهد بود. در انواع کولینگ‌تاور مکعبی از پکینگ‌های گام 19 و گام 14 استفاده می‌شود و گام 12 نیز در شرایط خاص و ویژه مورد کاربرد قرار می‌گیرد. از پکینگ‌های گام 23 تا 30 نیز بیشتر در سیستم های تصفیه‌خانه فاضلاب جهت رشد باکتری‌های مفید استفاده می‌کنند. ورقه‌های پلاستیکی مورداستفاده در ساخت پکینگ فیلمی با استفاده از چسب و جوش پلاستیکی به یکدیگر متصل می‌گردند.

    مزایای پکینگ لانه زنبوری( فیلم ) :

    1-بازده بالا در ابعاد کوچک نسبت به نوع پکینگ اسپلش
     2-چیدمان راحت درون برج و اسیدشویی آسان
     3-قابل‌تولید برای دو مدل برج با جریان مخالف و جریان متقاطع
     4-مجهز به قطره گیر سرخود 
     5- قابلیت تولید در بلوکه‌ های مختلف و سفارشی‌سازی 
     6-راندمان بالا و قیمت مناسب
     7-عمرمفید بین 5 تا 7 سال
     8-قابلیت برش‌کاری و استفاده در برج‌های خنک‌کننده گرد

    انواع پکینگ فیلمی ( لانه زنبوری ) :

    انواع پکینگ کولینگ تاور  از نوع لانه زنبوری در مدل های زیر توسط تولید کنندگان برج خنک کننده طراحی و تولید می گردد 

    •     پکینگ بلوکی 
    •     پکینگ شانه تخم مرغی
    •    پکینگ موشکی 
    •    پکینگ هات رول

    پکینگ بلوکی فیلمی به لحاظ شکل ظاهر بسیار شبیه پکینگ نت اسپلش می‌باشد و این دسته از پکینگ‌ها قابلیت برش‌کاری دارند و ازاین‌رو هیچ دغدغه‌ای برای کارفرمایان ندارد. پکینگ شانه تخم‌مرغی متشکل از چند صفحه پلاستیکی شیاردار است که توسط چسب به یکدیگر متصل شده‌اند و در برج خنک‌کننده کراس فلو (جریان متقاطع) و برج ابارا از آن استفاده می‌شود. پکینگ شانه تخم‌مرغی گام 24 یکی از رایج‌ترین پکینگ لانه‌زنبوری در برج‌های کراس فلو است. پکینگ شانه تخم‌مرغی آذین تهویه تحمل دمایی و شیمیایی بالایی دارد. همچنین این نوع از پکینگ‌های فیلمی قابلیت شستشو و پاک‌سازی را داشته و برای آب‌هایی باکیفیت متوسط و یا با سختی بالا نیز می‌تواند عملکرد مورد انتظار و قابل‌قبول را داشته باشد. این پکینگ‌ها هم به‌صورت ساده و هم به‌صورت پکینگ قطره گیردار تولید می‌شود ابعاد بلوک کالیبره این نوع 100*50*50 است. البته به‌صورت سفارشی در ابعاد دلخواه قابل‌تولید است.
     پکینگ برج خنک‌کننده موشکی نیز در ضخامت‌های 400، 450 و 500 میکرون با سطح ویژه 150 M2/M3 تولید می‌گردد که میزان رسوب‌پذیری کمتری داشته و به پکینگ آلمانی یا پکینگ عمودی در بازار معروف است. البته در سال‌های اخیر کمتر تولید می‌شود و مصرف چندانی ندارند.
     پکینگ‌های هات رول نیز در قطرهای مختلف از طریق پیچش ورقه‌ای پی‌وی‌سی تولید می‌شوند. این نوع از پکینگ‌ها نیز با ارتفاع 20 و 30 سانت قابل سفارش هستند و باتوجه‌به ظرفیت برج از قطر 80 تا 200 سانتی‌متر به‌صورت یکپارچه تولید می‌گردد.

    پکینگ فیلمی

    مزیت های پکینگ لانه زنبوری PP :

    1-مقاومت دمایی بالاتر پلیمر پلی پروپیلن (PP) 
    2-قابلیت اسیدشویی پکینگ های لانه زنبوری PP در هر دوره آورهال برج خنک کننده
    3-استفاده از جوش حرارتی اولتراسونیک به جای چسب در پکینگ های لانه زنبوری پلی پروپیلن
    4-طول عمر بالاتر و عدم نیاز به تعمیر و نگهداری دشوار و تعویض سالیانه

    مقالات مرتبط : <رسوب در برج خنک کننده>

    پکینگ رولی(Hot rolling pacing) :

    همان‌طور که در بالا اشاره شده پکینگ هات رول یا پکینگ رولی برج خنک‌کننده یکی دیگر از انواع پرکننده‌های مورداستفاده در کولینگ‌تاور می‌باشد. پکینگ رولی همان‌طور که از نامش پیداست برخلاف دیگر پکینگ‌ها به‌صورت بلوک مکعبی نیست و به‌صورت ورق رول شده در قطرهای 80 سانتی‌متر تا 250 سانتی‌متر به‌صورت یک‌پارچه تولید می‌شوند. در واقع این نوع پکینگ‌ها از خانواده پکینگ‌های فیلمی و آبشاری هستند که از ورق‌های پی‌وی‌سی pvc با ضخامت‌های 300 تا 450 میکرون تولید می‌شود. سطح ویژه این نوع مدیا در حدود 140 تا 190 مترمربع در هر مترمکعب می‌باشد.
     در برج‌های مخروطی با قطر کمتر از 2 متر می‌شود از بلوک‌های یک‌پارچه این نوع پکینگ مدیا استفاده نمود؛ ولی در قطرهای بالای دو متر به علت مشکلات زیاد در حمل‌ونقل و جاگذاری از رول های کوچک‌تر به قطر 100 تا 150 سانت متر در کنار هم استفاده می‌شود.
     ارتفاع پکینگ هات رول معمولاً 30 سانتی‌متر می‌باشد که با توجه با مشخصات برج خنک‌کننده می‌توان از دوتا 4 ردیف پکینگ برای چیدمان بر روی‌هم استفاده نمود. در زمان تولید این مدل فیلینگ (پکینگ) از یک میله اصلی برای پیچش و استحکام بیشتر استفاده می‌شود. البته برای نگهداری از پکینگ هات رول ایجاد شده از تسمه‌های پلاستیکی و بست فلزی در چهار طرف استفاده می‌شود که در طول زمان رول ایجاد شده از هم نپاشد. هر چه فشردگی رول پکینگ بیشتر باشد گام یا فاصله لایه‌ها کمتر می‌شود و در نتیجه راندمان آن بالاتر می‌رود. به‌طورکلی پکینگ هات رول آذین تهویه در دو نوع گام 14 و گام 19 تولید می‌شود.
     قیمت پکینگ رولی باتوجه‌به قطر و ارتفاع آن تغییر است و معمولاً بر اساس وزن می‌توان به قیمت پکینگ هات رول را مشخص نمود.

    پکینگ هات رول برج خنک کن

    پکینگ ابارا(ebara packing) :

    پکینگ ابارا یا پکینگ شانه تخم‌مرغی در برج‌های خنک‌کننده از نوع جریان متقاطع که به نام برج ابا را شناخته می‌شوند استفاده می‌گردد. نام‌گذاری پکینگ شانه تخم‌مرغی به علت شکل ظاهری ورق‌های آن است که دارای پستی و بلندی‌های مانند صفحه شانه تخم‌مرغ است. این نوع فیلینگ برج خنک‌کن قابلیت گردش هوا از قسمت کنار و امکان گردش آب از سمت بالا و پایین را دارد. متریال بکار رفته در ساخت پکینگ ابارا از پلیمر پی‌وی‌سی، با ضخامت ورق‌های 500 تا 600 میکرون می‌باشد که در زمان مونتاژ به‌صورت بلوک‌های 100*50*50 سانت آماده می‌شوند. البته برای چیدمان در ظرفیت های مختلف کولینگ تاور می توان بلوک های پوشال یا پکینگ را به ابعاد دلخواه برش کاری نمود.

    لازم است بدانید این نوع پکینگ برج خنک‌کننده به دو صورت قطره گیردار و بدون قطره گیر در بازار موجود است که باتوجه‌به ابعاد برج و شرایط نصب پکینگ مدیا می‌توان از هرکدام از آنها استفاده نمود. در برج خنک‌کننده ابارا یا کراس فلو دو ردیف پکینگ شانه تخم‌مرغی در هر طرف برج نصب می‌شود. معمولاً ردیف بالا که در زیر تشتک آب‌پخش‌کن قرار می‌گیرد دارای ارتفاع کمتر و ردیف پایین دارای ارتفاع بیشتر می‌باشد.

    مزایایی پکینگ شانه تخم مرغی کولینگ تاور:

    قابل تولید در دو گرید مشکی و طوسی 
    قابلیت تولید در بلوکهای قطره گیر دار وبدون قطره گیر در دو سایز
    مقاومت مکانیکی و شیشمیای بالا در مقابل شرایط محیطی
    راندمان بالا همراه با سطح ویژه مطلوب
    حمل ونقل و نصب آسان پکینگ 
    تحمل آب داغ تا دمای حدود 60 درجه 

    قیمت پکینگ شانه تخم مرغی :

    این نوع از پکینگ‌ها به علت ساختار متمایزی که دارند و نوع ضخامت ورق استفاده شده در تولید آن، به نسبت پکینگ‌های معمولاً فیلمی گام 19 قیمت بالاتری دارند. به علت نوسان مواد اولیه نمی‌توان قیمت مشخصی را اعلام نمود؛ ولی در حال حاضر قیمت هر مترمکعب پکینگ شانه تخم‌مرغی ساده رنگ مشکی در حدود 2.800.000 تا 3.000.000 تومان است. پکینگ برج خنک‌کن قیمت‌های مختلفی دارد که باتوجه‌به نوع مواد و پایه آن می‌توان به آن دست پیدا کرد.

    >>>>>برای اطلاع از روش انتخاب برج خنک کننده این مطلب را مطالعه بفرمایید.

    پکینگ اسپلش (Packing Splash ):

    پکینگ اسپلش قطرات آب را بصورت ریز و پاششی به سمت تشتک هدایت می کند. اسپلش به معنای پاشش می باشد. پکینگ اسپلش بازده تبخیری کمتری نسبت به مدل فیلمی دارد. ضمنا پکینگ اسپلش میزان رسوب پذیری کمتری دارد. و مدت زمان تعویض آنها تقریبا طولانی تر از مدل فیلمی می باشد. پکینگ اسپلش در انواع زیر طراحی و تولید می گردد :
    •    پکینگ نت اسپلش (Net Splash)
    •    پکینگ تیوب اسپلش (TUBE SPLASH PACKING)
    •    پکینگ توربو اسپلش (Turbo Splash)
    •    پکینگ برج خنک کننده اسپلش بار (Bar spalsh fill)
    •    پکینگ گرید اسپلش (Grid Splash)
    •    پکینگ رندوم اسپلش یا پال رینگ (Random Splash fill)
    •    پکینک NC و پکینگ VC

    در زیر به توضیح چند نمونه از پکینگ های اسپلش خواهیم پرداخت:

    پکینگ نت اسپلش : 

    پکینگ نت اسپلش به سبب ریزتر کردن قطرات آب نسبت به مدل‌های دیگر اسپلش تقریباً از لحاظ راندمان حرارتی بالاتر و شبیه به پکینگ فیلمی بلوکی عمل می‌کند. پکینگ نت اسپلش آذین تهویه در بلوک‌های به ابعاد 120*30*30 سانتی‌متر و 100**30*30 سانتی‌متر تولید می‌گردد. پکینگ نت اسپلش تحمل دمایی 90 درجه سانتیگراد را دارد و از متریال پلی‌پروپیلن ساخته می‌شود. در اتصال صفحات این مدل پکینگ از چسب استفاده نمی‌شود و قطعات آن به‌صورت دکمه‌ای (پین‌های نر و ماده) داخل هم محکم می‌شوند. البته در بعضی موارد سفارش مشتری برای استحکام بالاتر از دو تسمه در طول و عرض بلوک برای استحکام بالاتر و نگهداری صفحات در کنار هم استفاده می‌گردد. نکته مهم این نوع پکینگ‌ها قابلیت اسید شوی آن است.

                

     پکینگ نت اسپلش سفید:

     پکینگ مدیا یا فیلینگ برج خنک‌کننده به علت تماس دائم با آب به مرور زمان دچار رسوب گرفتگی می‌شود. پکینگ‌های فیلمی گام 14 و 19 درصد رسوب گرفتگی بالای دارند به همین خاطر در مناطقی که رسوبات و املاح آب بالا است استفاده از پکینگ نت اسپلش سفید پیشنهاد می‌شود. این پکینگ‌ها در دورنگ سفید و مشکی قابل‌تولید هستند. پکینگ نت اسپلش درجه یک در شرکت آذین تهویه با رنگ سفید تولید می‌شود که شامل 100درصد مواد نو است. در زیر یک نمونه از پکینگ نت اسپلش سفیدرنگ را مشاهده می‌کنید که درصد رسوب‌گیری پایین و قابلیت اسیدشویی را دارا می‌باشد.

    پکینگ نت اسپلش سفید

    پکینگ رندوم اسپلش یا پال رینگ : 

    پکینگ رندوم اسپلش یا پال رینگ شکلی استوانه‌ای دارد که مشابه استکان است. نحوه قرارگیری این نوع پکینگ‌ها در داخل کولینگ‌تاور به این صورت است که در داخل برج خنک‌کننده محفظه یا سبد فلزی تعبیه می‌گردد و قطعات با قطر 25، 50 و 75 میلیمتر (که جزو ابعاد پرمصرف است) به طور نامرتب در داخل آن ریخته می‌شود. در ساخت این نوع از پکینگ‌ها از متریال پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، ترموپلاستیک تقویت شده، پلی‌وینیل‌کلراید و غیره استفاده می‌شود.
     به دلیل مقاومت بالا و قابلیت اسیدشویی در پکینگ رندوم اسپلش کاربرد زیادی در برج‌های خنک‌کننده مورداستفاده در صنایع مختلف اعم از پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و دستگاه اسکرابر دارد.
    مزایای پکینگ رندوم اسپلش ( پال رینگ ) :
    1-مقاومت بالا در برابر حرارت ( حدود 120 درجه سانتیگراد )
    2-وزن سبک و حمل ونقل آسان
    3-مقاومت بالا در برابر خوردگی و تغییر شکل در واکنش های شیمیایی
    4-انعطاف پذیری بالا در برابر شوک مکانیکی و ضربه
    5-افت فشار کم
    6- قابلیت اسیدشویی
    7- قابل استفاده در آبهای سخت و رسوب بالا
    8- دارای خاصیت سازگاری زیست محیطی و خود خاموشی 

    پکینگ رندم اسپلش
    پکینگ اسپلش بار :

    پکینگ اسپلش بار (Splash bar fill) که یکی دیگر از نمونه‌ای اسپلش می‌باشد در موارد خاصی استفاده می‌گردد. از این نوع پکینگ برای آب‌های نسبتاً آلود با دمای بالا استفاده می‌شود. معمولاً از پکینگ اسپلش بار در برج‌های خنک‌کن نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها رب سازی و مشابه اینها استفاده می‌شود. این نوع پکینگ‌ها به‌صورت معلق از بالای کولینگ‌تاور آویزان می‌شوند و از این طریق به تبادل حرارت کمک می‌کنند متریال بکار رفته در ساخت پکینگ اسپلش باز از PP و پی‌وی‌سی است که مقاومت بالای دارد و لی به‌خاطر مشکلات نصب و پایین‌بودن سطح ویژه در موارد خاص استفاده می‌گردد. کاربرد این نوع پکینگ هم در برج خنک‌کننده کراس فلو و هم کانتر فلو می‌باشد.
    پکینگ گرید اسپلش :

    از پکینگ پایه اسپلش در کاربری‌های که آب بسیار نامناسب است و آلودگی بالای دارد استفاده می‌گردد. یکی از مدل‌های معروف این نوع پکینگ مربوط به شرکت ENEXIO آلمان است که در حال حاضر در داخل ایران موجود نمی‌باشد و نمونه‌های مشابه تولید می‌گردد. این نوع پکینگ‌ها به دو صورت آویز و چیدمانی در داخل برج خنک‌کننده نصب می‌شوند.

    مزیت های  پکینگ گرید اسپلش برج خنک کننده :
    قابل‌استفاده در آب‌های کثیف و بسیار آلوده
     تحمل دمای آب داغ تا 110 درجه سانتیگراد
     قابل‌استفاده در مصارف صنعتی و پالایشگاه‌ها
     استحکام بالا و قابلیت اسید شوی 
     طول عمر بالا به دلیل ساختار و شکل طراحی مناسب
     حمل‌ونقل و نصب آسان
     در طول زمان استفاده کمتر دچار رسوب و گرفتگی می‌شود
     مناسب استفاده در برج‌های جریان مخالف

    گرید اسپلش

    پکینگ تیوب اسپلش برج خنک‌کننده:

    پکینگ تیوب اسپلش (tube splash packing) که در اصطلاح به آن پکینگ پاششی لوله‌ای نیز گفته می‌شود یکی دیگر از انواع پرکن‌های کولینگ‌تاور است. بسته‌بندی‌های تیوب اسپلش برج خنک‌کننده در انواع کولینگ‌تاور کراس فلو و کانتر فلو مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع از پکینگ‌های نیز به‌صورت بلوکی و به‌وسیله جوش پلاستیک تولید و مونتاژ می‌گردد.
     معمولاً از پکینگ‌های تیوب اسپلش در انواع برج خنک‌کننده بتنی یا سیمانی دست‌ساز استفاده می‌شود. اصلی‌ترین اشکال این نوع از پکینگ مدیا وزن زیاد آن می‌باشد که موجب می‌شود حمل‌ونقل آن مشکل شود و در ضمن مصرف مواد اولیه زیاد باعث افزایش قیمت این قطعه می‌گردد. بلوک‌های پکینگ تیوب اسپلش در ابعاد 50*50*50 سانتی‌متر تولید می‌شوند و متریال اصلی آن پلی‌پروپیلن PP نی باشد.
    مزایای پکینگ تیوب اسپلش برج خنک کن :
    قابل استفاده برای آب هایی با TDS بالا (آب های کثیف و پالایشگاهی)
    حداقل رسوب گرفتگی در آب های با املاح و TH  بالا
    عمر مفید بالا و قابلیت اسید شوی 
    جابجای و تعویض راحت بخاطر شکل بلوکی و مکعبی آن

    انتخاب پکینگ برج خنک کننده :

    همان‌طور که در بالا انواع پکینگ را برای شما نام بردیم و توضیح دادیم مشخص شد که پکینگ‌های فیلمی سطح تماس بیشتری را بین آب‌وهوا ایجاد می کننده و در گام‌های مختلف پکینگ فیلمی آبشاری، این سطح ویژه بر اساس هر مترمربع در مترمکعب متفاوت است .
     در انواع پکینگ‌های اسپلش سطح ویژه کمتری را در مقایسه با پکینگ فیلمی داریم؛ ولی مزیت پکینگ‌های نت اسپلش، رندم اسپلش و گرید اسپلش تحمل دمای آب بالا و قابلیت استفاده در آب‌های کثیف می‌باشد. در جدول زیر مشخصات چند نوع از پکینگ‌های پی‌وی‌سی و پلی‌پروپیلن را آوردیم که برای انتخاب پکینگ مناسب با نوع کاربری خود می‌توانید از آن استفاده نمایید.

    مشخصات انواع پکینگ

     

  • مشخصات ظاهری
    ابعاد
    120*30*30 سانت
    رنگ بدنه
    مشکی
    جنس بدنه
    پی وی سیPVC
    کشور سازنده
    ایران
    • فوم ایران
    • یکشنبه 14 فروردین 1401 - 15:01
    • 0
    • 0
    سلام وقت بخیر برای برج خنک کننده گرد پکینگ فیلمی از جنس پی وی سی نیاز داشتیم -برج ما 350تن آبگردان هست . چه تعدا پکینگ برای ارتفاع 60 سانت نیاز داریم. لطفا پیش فاکتور ایمیل شود. کمی عجله داریم برای خرید و تعویض پکینگها.
    • مدیر سایت
    • دوشنبه 10 مرداد 1401 - 16:05
    • 0
    • 0

    سلام پیش فاکتور ارسال شد(350 و 400 میکرون ) در دو گرید A و B پیشنهاد قیمت داده شد.

    با توجه به تناژ اعلام شده در حدود 130بلوک پکینگ نیاز دارید. در ضمن بعد از تایید فاکتور پکینگ ها بصورت برش خورده و شماره گذاری شده برای چیدمان راحت درون برج خنک کننده ارسال خواهد شد.

    ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
محصولات مشابه