پرفروش ترین ها
محبوب ترین ها
پربازدیدترین ها

لوله خرطومی هوا | کانال فلکسیبل

لوله‌خرطومی هوا (فلکسیبل) چیست؟ همان‌طور که می‌دانید امروزه با رشد و گسترش استفاده از دستگاه‌های تهویه‌مطبوع و همچنین نیاز به تخلیه هوای نامطبوع در واحدهای خانگی، تجاری، اداری و صنعتی بسیاری از کاربران توجه ویژه‌ای به روش‌های جدید و انعطاف‌پذیرتر جهت هوارسانی و تهویه‌مطبوع روی آورده‌اند. لوله‌خرطومی هوا (لوله فلکسی) راه‌حلی جدید و محبوب و انعطاف‌پذیر جهت تخلیه هوای نامطبوع، گردوغبار ناشی از فعالیت‌های صنعتی، ذرات سبک معلق در هوا، دود و... و هوارسانی بهتر در حال حاضر در جهان به شمار می‌رود. در واقع لوله‌خرطومی هوا یک رابط انتقال‌دهنده هوا در دستگاه‌های دمنده و مکنده از قبیل فن کویل، داکت اسپیلت، جت فن، هواساز، اگزاست فن، هواکش‌های صنعتی و... است.
 لازم است بدانید که به لوله‌خرطومی هوا به علت ساختار منعطف و قابل شکل‌پذیری، کانال لوله فلکسی (Flexible Air Duct) یا کانال فلکسیبل نیز گفته می‌شود. لوله‌خرطومی هوا یک تجهیز صنعتی کاملاً تخصصی جهت انتقال و جابه‌جایی هوا با فشار مثبت و منفی به شمار می‌رود. لوله‌های فلکسی باتوجه‌به میزان حجم هوای که قرار است منتقل شود انتخاب می‌گردند، این لوله‌ها در سایزهای مختلف از قطر 10 سانت تا 80 سانتیمتر به طور روتینگ تولید می‌شوند و به‌صورت شاخه‌های 6 و 10 متری در بازار موجود هستند. در قسمت توضیحات تکمیلی می‌توانید با کاربردها و مشخصات لوله فلکسی بل هوا بیشتر آشنا شوید.

مدلهای دیگر کالا:
۰ تومان
۰ تومان
  • توضیحات تکمیلی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • کاربرد لوله خرطومی هواکش :

    همان‌طور در بالا اشاره شد داکت فلکسیبل یا لوله‌خرطومی عایق‌دار جهت انتقال هوا و یا آلاینده از محیط‌های کارگاهی و... مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لوله‌های خرطومی هواکش در مکان‌هایی که استفاده از کانال‌های تهویه هواگرد یا چهارگوش از جنس گالوانیزه امکان‌پذیر نیست و خیلی جاگیر است گزینه عالی به شمار می‌رود. شما می‌توانید در سقف بسیاری از کارخانه‌ها و سوله‌های تولیدی لوله‌های خرطومی هوا در اقطار بالا با طول زیاد را مشاهده کنید. منظورمان همان لوله‌های کنگره‌ای انعطاف‌پذیر است که بسته به جنس لوله‌خرطومی هواکش ممکن است مشکی یا نقره‌ای و یا براق باشد.

    مهمترین کاربرد لوله خرطومی هوا عبارتند از :

    1-استفاده در آپارتمان و مجتمع های مسکونی بسیار بزرگ جهت سیستم های تهویه
    2-مراکز تجاری از قبیل پاساژها و سنترها
    3-مراکز اداری بزرگ و کوچک
    4-پارگینگ های بزرگ سرپوشیده اتومبیل ها
    5-انتقال هوا و ذرات آلاینده موجود در معادن 
    6-کارگاههای چوب بری، سنگ تراشی های سربسته بزرگ، مراکز بزرگ سربسته معرق کاری و ...
    7-تونلهای با طول وسیع که میزان اکسیژن پایین است
    8- کاربرد در اتصالات داکت اسپیلت و فن کویل های کانالی
    و ...

    انواع لوله خرطومی هوا(کانال فلکسیبل) کدامند؟

    لوله‌خرطومی ( لوله فلکسیبل ) با توجه به نوع کاربری می تواند به دو نوع کلی زیر تقسیم گردد :

    1-لوله خرطومی پلاستیکی هوا :

    این نوع از لوله‌خرطومی هوا بیشتر در کاربری های کوچکتر از قبیل کاربری های خانگی بعنوان کولر هوا، کاربری نیمه صنعتی و یا داکت فلزی هوا جهت تهویه هوا با حجم کم مورد استفاده قرار می گیرد. 

    2-لوله خرطومی پارچه ای هوا :

     این نوع از لوله‌ های خرطومی در کاربری های صنعتی با متراژ بالا جهت تامین هوای سالم درون تونل های بزرگ و عمیق ، کارخانجات و کارگاههای صنعتی، پارکینگ ها و... و همچنین علاوه بر این برای خارج کردن گازهای خطرناک و سمی از قبیل دی اکسید کربن (  CO2) از محیط هایی که قابلیت جابجایی هوا به خودی خود میسر نیست، مورد استفاده قرار می گیرد. 
    اما نوعی دیگر از دسته بندی لوله خرطومی هوا بر اساس تعداد لایه های تشکیل دهنده لوله شکل می گیرد که عبارتند از :
    1-لوله‌خرطومی هوا ساده
    2-لوله‌خرطومی عایق دار ( روکش دار ) 

    دلایل استفاده از لوله خرطومی هوا به جای کانال های سنتی انتقال هوا چیست ؟

    دلایل زیادی موجب گردید تا لوله خرطومی هوا به سرعت جای کانال های فلزی اسپیرال و سنتی انتقال دهنده هوا را بگیرد که عبارتند از :
    1-انعطاف پذیری بالا
    2- وزن سبک لوله فلکسیبل
    3- قیمت پایین لوله خرطومی
    4- نصب و اجرای آسان تر-حمل و نقل راحت
    5-قابل اجرا در هر مکانی ( در هر مکانی که امکان اجرای کانالهای گرد و یا چهارگوش وجود ندارد )
    6- در عین ثبات در ساختار منسجم و مدور خود قابلیت تغییر مسیر به هر سویی را داشتن.

    اهمیت استفاده از لوله خرطومی هوا جهت تهویه و انتقال هوا :


    لوله‌خرطومی تهویه هوا به سبب اتصال به جت فن معدنی و سایر اگزاست فن‌های بزرگ و حتی فن‌ها کوچک‌تر مورداستفاده در تهویه هوای معادن، صنایع و اماکن با میزان اکسیژن کمتر و وجود آلاینده‌های بالا، یکی از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی است که در حال حاضر توسط تولیدکنندگان طراحی و ساخته شده است. اهمیت استفاده از لوله فلکسیبل هوا زمانی اهمیت دارد که مطلع گردید که کارکنان زیادی در ساعات بسیاری از شبانه‌روز در محیط‌های صنعتی سربسته با میزان اکسیژن کم در حال تنفس هستند و یا اینکه بدانید در برخی از کاربری‌ها میزان آلاینده‌های به‌قدری زیاد است که استنشاق گازهای مضر و ذرات معلق در هوا مشکلات تنفسی زیادی برای کاربران آن صنایع و اماکن به همراه خواهد داشت. سلامت این‌گونه افراد به‌طورجدی در معرض خطر است. در کشورهای توسعه‌یافته سلامتی کارکنان این بخش‌ها بسیار مهم می‌باشد؛ ازاین‌رو نصب و اجرای لوله‌خرطومی هوا به همراه یک هواکش مناسب در کشورهای اروپایی، در صنایع و اماکن آلوده‌ای که کمترین میزان انتقال خودبه‌خودی هوا در آنها وجود دارد، یکی از الزامات زیست‌محیطی و سلامت‌محور کاربری می‌باشد. نصب و اجرای لوله‌خرطومی تهویه هوا به تامین سلامت افراد در بخش‌های گوناگون، کمک بزرگی می‌کند. ما در گروه تولیدی آذین تهویه باهدف تامین سلامت معدن‌کاران، صنعتگران، فعالین حوزه‌های راه و تونل‌سازی و غیره، اقدام به تامین انواع لوله‌خرطومی هوا، لوله‌های برزنتی، لوله فلکسیبل چندلایه و... با بالاترین کیفیت نموده‌ایم. البته یکی از مواردی که لوله‌خرطومی مدل کومبی کاربرد دارد در دستگاه داکت اسپلیت می‌باشد که در سقف کاذب برای ارتباط بین یونیت داخلی و انتقال هوا به قسمت‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. در تصویر زیر نمونه‌ای از نصب لوله فلکسیبل کومبی را در سقف مشاهده می‌نمایید.
     

    جنس لوله خرطومی هوا :

    باتوجه‌به گستره و مبتنی بر کاربرد فراوان لوله‌خرطومی هوا در صنایع متنوع و متعدد، ساختار و بدنهٔ این نوع از لوله‌ها و کانال انعطاف‌پذیر انتقال هوا، بنا به شرایط کاربردی، از جمله فشار دمندگی یا مکندگی، میزان دما، مشخصات ذرات عبوری از لوله‌خرطومی هوا از جمله خورندگی، سایندگی و میزان سختی ذرات محیط، متفاوت است که در ذیل به انواع آنها اشاره می‌کنیم و بعد به بررسی چند مورد از پرمصرف‌ترین آنها می‌پردازیم.
     1-لوله‌خرطومی ساده پلیمری
     2- لوله‌خرطومی ساده کومبی
     3-لوله‌خرطومی ساده برزنتی
     4- لوله‌خرطومی ساده آلومینیومی یا فویلی
     5- لوله‌خرطومی ساده با پلیمر شفاف (PVC)
     6- لوله‌خرطومی هوا یا عایق پشم‌شیشه
     7-لوله‌خرطومی هوا با عایق الاستومری
     8-لوله‌خرطومی هوا با عایق پلی‌اتیلن
     9- لوله فلکسیبل هوا با عایق پلی‌اورتان 
     10-لوله‌خرطومی هوا با عایق پلی‌استر و پلی‌استر فشرده
     11-لوله فلکسی هوا فنر استخوانی
     12- لوله‌خرطومی هوا PU ضدسایش
     13- لوله‌خرطومی هوای دما بالا (نسوز)
     14- کانال فلکسیبل هوا برزنتی معدنی

    آشنایی با خط تولید لوله خرطومی هوا یا کانال فلکسی :

    همان‌طور که گفته شد دستگاه تولید لوله‌خرطومی نوعی ماشین پیشرفته با کمپرسور قوی است که قادر است انواع لوله‌خرطومی هوا را در سایز و اقطار و ضخامت مختلف با ظرفیت بیش از 100 متر در ساعت تولید کند. در جهان کنونی با پیشرفت علم و فنّاوری دستگاه‌های و خطوط تولید بسیار پیشرفته وارد بازار شده است که برخی از آنها تولید داخلی است و برخی از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌گردد. یکی از برندهای خارجی خط تولید لوله‌خرطومی هوا، دستگاه تولید لوله‌خرطومی گاردیوا F100 می‌باشد که انواع لوله‌خرطومی هوا (لوله فلکسبیل) با متریال مختلف را در سایزهای 3 تا 80 سانتی‌متر تولید می‌نماید. ضخامت لوله‌های فلکسی بل (لوله‌های خرطومی هوا) تولیدی توسط دستگاه گاردیوا F100 0.02 الی 1 میلیمتر و عرض لوله‌ها 20 الی 100 میلیمتر است. با توجه به‌سرعت بالای تولید دستگاه گاردیوا می‌توان 4000 متر لوله‌خرطومی هوا را در عرض یک ساعت تولید نمود. قدرت دستگاه مذکور 7 کیلووات و وزن آن حدوداً 700 کیلوگرم می‌باشد. متناسب با مشخصات فنی دستگاه‌های تولید لوله‌خرطومی موجود در بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای این دسته از ماشین‌آلات در نظر گرفت. میزان آلودگی صوتی دستگاه تولید لوله‌خرطومی هوا بسیار پایین است همچنین دستگاه لوله‌خرطومی هوا دود، گاز و بوهای نامطبوع هم از خود متصاعد نمی‌نماید و بدین ترتیب موجب پدیدآمدن مشکلات تنفسی و انواع آلودگی‌ها در هوا نمی‌گردد. جهت تولید لوله‌خرطومی انتقال سیالات نیز می‌توان به دستگاه تولید لوله‌خرطومی هیمورا اشاره نمود.

    شاید مطالعه این صفحه برای شما مناسب باشد 

    اگزاست فن 

    هواکش آکسیال | فن اکسیال صنعتی

    مزایای لوله خرطومی هوا ( کانال فلکسیبل ) :

    استفاده از لوله فلکسیبل هواکش به سبب مزیت‌های بی‌شماری که دارد جایگزین سایر دستگاه‌های تهویه‌ای دمنده و مکنده می‌گردد که در ذیل به آنها اشاره می‌کنیم: 
     1-انعطاف‌پذیری بسیار بالا
     2-کاهش مصرف انرژی به‌خاطر کاهش فشار استاتیکی
     3- کاهش انتقال صدا به‌خاطر عایق‌های موجود
     4- قابل‌استفاده در فشار هوای مثبت و منفی 
     5- ماندگاری بالا تا 50 سال
     6- نصب راحت و آسان در سقف کاذب در حالت عمودی و افقی
     7- عدم ایجاد مقاومت در مسیر انتقال جریان هوا به سبب سطح داخلی صاف و سیقلی 
     8- سبک‌وزن بودن لوله فلکسی 
     9- تنوع طراحی لوله‌خرطومی 
     10-قابلیت استفاده در محیط‌های روباز
     11-لوله فلکسیبل قیمت مناسبی نسبت به کانال فلزی دارد.

    لوله‌خرطومی ساده پلیمری :

    لوله‌خرطومی ساده پلیمری از یک‌رشته فیلم پلیمری و یک مفتول فلزی در بین نوارهای پلیمری ساخته شده است و به دودسته لوله‌خرطومی ساده پلیمری شفاف و لوله فلکسی کومبی تقسیم می‌گردد. از لوله فلکسیبل ساده پلیمری می‌توان جهت انتقال هوای آلوده و ذرات در محیط‌های صنعتی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های چوب‌بری، سنگ‌بری و نساجی و یا در اتاق‌های کلین روم بیمارستانی و آزمایشگاه‌ها استفاده نمود. لوله‌خرطومی هوا ساده پلیمری در بازه دمایی 20- تا 150+ درجه سانتیگراد مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و در سایزهای 10 الی 30 سانتیمتری و در شاخه‌های عمدتاً 4 متری توسط مشتریان تقاضا و استفاده می‌گردد.

    لوله‌خرطومی ساده کومبی :

    لوله‌خرطومی هوا ساده کمبی (COMBI) از یک‌لایه آلومینیومی، یک جدار پلیمری و یک مفتول فولادی بر روی آن ساخته می‌شود و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و قابلیت حالت‌دهی و ماندگاری در حالت مذکور را دارد. لوله‌خرطومی ساده پلیمری کمبی نیازی به رابط جهت استفاده ندارد. لوله‌خرطومی ساده کومبی در مقابل اشعه نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این نوع لوله فلکسیبل جایگزینی مناسب برای کانال‌کشی ساختمان، کاربرد در پیست‌های مسابقات RC و کارخانه‌ها صنعتی و آزمایشگاه‌ها است. مقاومت حرارتی کانال فلکسیبل کومبی ساده بین 30- تا 150+ درجه سانتیگراد است و یکی از رایج‌ترین کاربردهای کانال فلکسیبل کومبی هود آشپزخانه می‌باشد.

     لوله‌خرطومی آی اف دی (IFD)

     این نمونه از کانال فلکسی هوا که با نام آی اف دی شناخته می‌شود جایگزین مناسبی برای کانال‌های فلزی عایق شده هستند. به علت هزینه اولیه بالا و مشکلات اجرایی، می‌توان از این نوع لوله‌خرطومی برای انتقال هوای گرم و سرد در پروژه‌های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده نمود.
     در واقع این نمونه از لوله‌خرطومی‌ها جزء دسته کانال‌های فلکسیبل پیش عایق هستند. لوله‌خرطومی آی اف دی دارای سه‌لایه است که بر روی‌هم قرار گرفته‌اند و به دلیل استفاده از عایق میانی برای انتقال هوای گرم و سرد در دستگاه‌های تهویه‌مطبوع (هواسازها و داکت اسپلیت) بسیار مناسب هستند.
     ساختار کانال فلکسی سه‌لایه عایق‌دار به این صورت است که در لایه بیرونی از روکش پی‌وی‌سی استفاده شده. در لایه میانی از الیاف فشرده پلی‌استر به‌عنوان عایق حرارتی استفاده می‌شود و در لایه داخلی فویل آلومینیم ضخیم برای ساخت این محصول استفاده می‌گردد. لوله‌خرطومی سه‌لایه عایق‌دار در بسته‌های 6 متری تولید می‌شود. قطر این نوع لوله فلکسی از سایز 4 تا 20 اینچ است.
     این نوع از لوله‌های خرطومی هواکش قابلیت تحمل دمای بین منفی 20 درجه تا مثبت 100 درجه را دارند.

    لوله‌خرطومی ساده برزنتی :

    لوله‌خرطومی ساده برزنتی منعطف، بسیار مقاوم در محیط‌های خشن، مواد اسیدی و تنش‌های مکانیکی است. از لوله‌خرطومی ساده برزنتی در دستگاه تهویه و تخلیه جریان هوا و گاز در فضاهایی که درجه بالایی از سختی دارند؛ مانند کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، ماشین‌سازی، صنایع هوایی و خنک‌سازی دستگاه‌های خاص استفاده می‌شود. لوله‌خرطومی ساده برزنتی ممکن است با متریال PVC (الیاف پلی‌استر لمینت شده) نیز ساخته شود. محدوده تحمل دمایی لوله‌خرطومی ساده PVC از 20- تا 100+ درجه سانتیگراد متغیر می‌باشد.

    قیمت لوله‌خرطومی هوا :

    باتوجه‌به تنوع بالای لوله‌های خرطومی هواکش و به علت استفاده از مواد مختلف برای ساخت این محصول نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای آن ذکر نمود. اما بعد اطلاع از چند مدل مختلف و آگاهی از خصوصیات انواع کانال فلکسیبل می‌توان تا حدودی باتوجه‌به این مشخصه‌ها از قیمت لوله‌خرطومی مطلع شد.

    به طور مثال اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین قیمت چند نوع لوله‌خرطومی داشته باشیم می‌توان گفت قیمت لوله فلکسیبل با عایق الاستومری از قیمت لوله فلکسی با عایق آی اف دی بیشتر است. همچنین قیمت لوله‌خرطومی آی اف دی از قیمت لوله‌خرطومی با عایق پلی‌اتیلن بالاتر است. با کمی دقت متوجه می‌شویم که قیمت لوله‌های سه‌لایه عایق‌دار به علت یک‌لایه بیشتر در ساختار خود قیمتی بالاتر از لوله فلکسیبل دولایه (کومبی) دارند.

    عوامل اصلی در تعین قیمت لوله فلکسیبل: 

    متریال مورداستفاده در ساخت لوله‌خرطومی
    ابعاد و قطر لوله‌خرطومی
    تعداد لایه
    نوع عایق حرارتی در لایه میانی فلکسیبل

    جهت استعلام قیمت لوله فلکسیبل و اطلاع دقیق از موجودی انبار با توجه به نوسانات بازار با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.
     

  • مشخصات ظاهری
    رنگ بدنه
    مشکی
    جنس بدنه
    پی وی سیPVC
    کشور سازنده
    ایران
    • سبحانی فر
    • شنبه 21 بهمن 1402 - 14:11
    • 0
    • 0
    سلام لطفا قیمت لوله خرطومی شفاف PVC قطر 20 تا 45 سانت را برای بنده ارسال کنید. باتشکر.
    • مدیر سایت
    • سه شنبه 15 اسفند 1402 - 14:12
    • 0
    • 0

    سلام لطفا جهت دریافت موجودی و قیمت لوله خرطومی به روز با بخش فروش تماس بگیرید .

    09194201355 شماره تماس مستقیم

    • کرمانی
    • پنجشنبه 18 آبان 1402 - 09:08
    • 0
    • 0
    سلام ضمن تشکر از مطالب خوب شما بابت لوله های فلکسیبل من برای گلخانه و انتقال هوای گرم نیاز به خرطومی سایز بزرگ دارم . میخواستم مدونم در چه سایز های تولید و فروش دارید. و از نظر طولی چند متری هستند این لوله ها؟
    • مدیر سایت
    • پنجشنبه 23 آذر 1402 - 13:09
    • 0
    • 0

    سلام معمولا برای گلخانه لوله های دولایه کومبی مورد استفاده قرار میگیرد. 

    لوله کومبی از سایز 10 تا 50 سانتی متر قابل تولید می باشد.

    در شاخه های 10 متری که بصورت فشرده در کارتن عرضه می شود. جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 

    ارسال نظر
    نام:
    ایمیل:
    پیغام:
    کد مقابل را وارد کنید ...
محصولات مشابه