• 2213
  • 425 مرتبه
  • سه شنبه 08 فروردین 1402

قیمت اگزاست فن صنعتی کم مصرف

قیمت اگزاست فن صنعتی کم مصرف

فن های صنعتی  کم مصرف می توانند با صرفه جویی در مصرف برق هزینه های جاری کمتری را برای شما داشته باشند. همچنین با حداقل مصرف انرژی می توان توسط یک فن هواکش صنعتی، حرکت هوا را با راندمان بسیار بالا تقویت نمود، در ضمن یک اگزاست فن صنعتی  می تواند حجم هوای فوق العاده زیادی تولید کند و نقش دوگانه تهویه و خنک کننده را برای شما ایفا نماید. اینها مزایای هستند که سایر تجهیزات تهویه نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. ممکن است برخی بپرسند، قیمت چنین محصول خوبی نباید ارزان باشد، درست است؟ در واقع فن های صنعتی کم مصرف نیز دارای انواع مناسب و مقرون به صرفه هستند. تا زمانی که در هنگام خرید به فاکتورهای مربوطه توجه داشته باشید، می توانید محصولاتی باکیفیت و کم هزینه خریداری کنید.

چه مواردی در زمان خرید یک اگزاست فن صنعتی خوب باید مد نظر قرار گیرد:

1- نام تجاری فن های صنعتی کم مصرف

برندهای مختلف اگزاست فن های صنعتی کم مصرف قیمت های متفاوتی دارند. در شرایط عادی برندهای وارداتی و اروپایی هواکش های صنعتی کم مصرف گران هستند در این بین برند های زیلاگ آلمان،NICOTRA،ZIEHL-ABEGG و bvn  را می توان نام برد. به دنبال آن هواکشهای صنعتی کم مصرف چینی که از کیفیت خوبی برخوردارهستند قیمت های در همان حدود دارند. معمولا اگزاست فن های ساخت داخل نیز دارای دو نوع هستند بعضی از برندها مانند فن های شرکت دمنده، زیلابگ  و خزر فن  از کیفیت خوبی برخوردار هستند که قیمت بیشتری نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارند. قیمت فن های صنعتی تولید شده توسط سایر سازندگان کوچک ناشناخته نسبتا پایین است، اما ایمنی آنها نیاز به بررسی دارد. درکل فن های چند شرکت داخلی و چند نمونه فن وارداتی چینی از لحاظ قیمت و کیفیت قابل تحمل هستند و معمولا بیشتر مصرف کننده گان از همان ها استفاده می کنند.

2- قدرت فن های صنعتی کم مصرف

قدرت عملکرد یک فن صنعتی صرفه جویی در انرژی، کیفیت تهویه و اثر خنک کننده آن را تعیین می کند. به طور کلی، هر چه قدرت بالاتر باشد، تهویه و خنک کننده بهتر و قیمت بالاتر است. عملکرد فن های کم مصرف بهتر از فن های معمولی است و قدرت آن کم است، اما اثر تهویه و خنک کننده بدون تغییر باقی می ماند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.
با این حال، این با انواع دیگر فن ها مقایسه می شود.اگزاست فن های صنعتی کم مصرف باید با قدرت بالاتری انتخاب شوند، زیرا آنها عمدتاً در مناطق پرجمعیت مانند کارخانه ها استفاده می شوند و به توان الکتریکی نسبتاً بالایی نیاز دارند. در بیشتر موارد، اگزاست فن های صنعتی کم مصرف نمی توانند نیازهای واقعی را برآورده کنند، بنابراین در اکثر مواقع نیاز است از تعداد بیشتری از این فن ها استفاده نمود تا در حد انتظار مکش و تهویه را حس نمود.

3- تولید کنندگان فن های صنعتی کم مصرف

همانطور می دانید تولید کنندگان مختلف از فرآیندهای تولید و کیفیت محصول متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین قیمت اگزاست فن های صنعتی به طور طبیعی متفاوت خواهد بود. برخی از تولیدکنندگان معمولی هواکش با معرفی فناوری پیشرفته خارجی یا انجام مبادلات و همکاری برای ارتقای کیفیت فن ها، ارزش و کارایی فن های اگزاست را افزایش می دهند.
تولیدکنندگان همچنین ارتقاء سطح تولید را با افزودن تجهیزات پیشرفته تولید، بهبود محیط تولید و بهبود حالت مدیریت و غیره ارتقاء می‌دهند تا کیفیت و کارایی تولید پنکه بهبود یابد و اثرات ارزش افزوده حاصل شود. پس اینکه اگزاست فن محصول کدام تولید کننده با چه سابقه ای باشد بسیار مهم است. و قاعدتا در قیمت اگزوز فن کم مصرف صنعتی تاثیر گذار است.

اگزوز فن صنعتی

4-ابعاد و مشخصات فن های صنعتی 

قیمت فن صنعتی کم مصرف برای مشخصات مختلف متفاوت است. به عنوان مثال پره های فن صنعتی با توجه به شرایط خاص شرکت مصرف کننده تعیین می شود. قیمت تیغه های 7.3 متری و تیغه های 3.8 متری قطعا متفاوت است، فکر می کنم این برای همه قابل درک است.یا در فن های سانتریفیوژ نوع تیغه های بکوارد با فوروارد و پروانه های سینگل با دبل تفاوت قیمت دارند.
علاوه بر این، تعدادی از پارامترها مانند حجم هوادهی، حجم جریان نامی، سرعت محدود، وزن بدنه فن، قدرت موتور و غیره بر قیمت اگزوز فن‌ صنعتی کم مصرف تأثیر می‌گذارند.

5- لوازم جانبی فن های صنعتی کم مصرف

به قول معروف «هرچه قدر پول بدهی آش میخوری» کیفیت اگزاست فن صنعتی با لوازم جانبی خوب بیشتر تضمین می شود. البته ممکنه قیمتش بالاتر باشه به عنوان مثال، پیچ و مهره برای قطعات یدکی. پیچ ها برای اتصال مستقیم لوازم جانبی مختلف مهم هستند.
همانطور که می دانیم یکی از تجهیزات اصلی فن های صنعتی کم مصرف، الکتروموتور است. کیفیت موتور به طور مستقیم عمر و قدرت فن صنعتی را تعیین می نماید. یک الکتروموتور خوب می تواند برای مدت طولانی بدون ایراد کار کند، با صدای کم و ایمنی بالاتر.برند موتور و کیفیت موتور نیز تا حدودی قیمت اگزاست فن صنعتی کم مصرف را تعیین می کند.

7-مراحل نصب فن های صنعتی کم مصرف

نصب فن های صنعتی به مسائل ایمنی مربوط می شود. بنابراین، پس از خرید دستگاه، نیروی های فنی تولید کنندگان، اغلب به درب منزل می آیند تا روش های مختلف نصب را با توجه به ساختارهای مختلف مکان انجام دهند. بنابراین قیمت هواکش آکسیال صنعتی شامل هزینه های نصب خواهد بود. سطح فناوری نصب نیز بر قیمت فن های صنعتی کم مصرف تأثیر خواهد گذاشت. البته باید توجه داشته باشید که معمولا هزینه های نصب انواع فن صنعتی کم مصرف بطور جدا گانه اعلام می شود و این تصمیم با مشتری است که چه کسی برای نصب  وراه اندازی دستگاه اقدام نماید.

اگزاست فن حلزونی

8-گارانتی و خدمات پس از فروش 

پس از اینکه شما تجهیزاتی را خریداری می کنید و برای مدتی آز آن استفاده می نمایید امکان دارد به هر دلیلی یک هواکش صنعتی نیاز به سرویس یا تعمیر داشته باشد. وجود خدمات پس از فروش و تعهد فروشندگان به اریه این خدمات در قیمت تمام شده اگزاست فن های صنعتی می تواند تا حدودی موثر باشد.
درضمن این معقولانه به نظر میرسد که ما با پرداخت کمی هزینه بیشتر از گارانتی معتبر استفاده کنیم تا اگر به هر دلیلی موتور دستگاه یا پروانه هواکش دچار مشکل شد بدون دردسر و نگرانی از گارنتی محصول استفاده کنیم و اقدام به تعویض قطعات معیبوب بدون هیچ گونه هزینه ای بنماییم.

مقالات مرتبط با اگزاست فن 

راهنمای انتخاب فن سانتریفیوژ و اکسیال 

کاهش صدای اگزاست فن سانتریفیوژ