• 2194
  • 1055 مرتبه
  • پنج شنبه 11 آذر 1400

پکینگ برج خنک کننده | پرکننده و قطره گیر کولینگ تاور

پکینگ برج خنک کننده | پرکننده و قطره گیر کولینگ تاور

پرکننده های برج خنک کننده ( پکینگ برج خنک کننده) : انواع مختلف پرکننده برای تمامی نیازها همراه با متریال PVC  و PP قابل طراحی  و تولید می باشد که در بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند Hewitech هیوتک این محصولات تولید و عرضه میشود.
طراحی و ساخت پرکننده های کولینگ تاور برای انواع مختلف برج خنک کننده کوچک و برج های سلولی بزرگ و کشش طبیعی با ساختار مناسب  و رعایت الزمات استاندارد صورت می گیرد. انواع مختلف فیلم پرکننده با سطح انتقال حرارت بالا برای کیفیت آب تمیز و متوسط بسیار مناسب هستند، در حالی که برای شرایط عملیاتی خاص و ساختارهای شبکه آب به شدت آلوده که روسب زیاد دارند گزینه های مناسبی وجود دارد.   که پکینگ های نت اسپلش و رندم اسپلش ( پال رینگ ) گزینه ای خوبی هستند که از متریال پلی پرو پیلن و یو پی وی سی ساخته می شوند.


 

مدیا اسپلش شرکت هوی تک آلمان(Hewitech NC 20 TRICKLE GRID)
این نمونه پکینگ برج خنک کننده که در گذشته توسط شرکت آریا بنیز از کشورآلمان وارد می شد، کیفیت بسیار بالای دارد و معمولا عمر کاری آن بالای 7 سال است.  باید بدانید که از حدود سال 2017میلادی با توجه به شرایط پیش آمده واردات این محصول متوقف شد و در حال حاضر در بازار موجود نمی باشد از زمان به بعد نمونه های ایرانی با کیفیت جایگزین شدند. برای مطالعه مشخصات پکینگ تریکل اسپلش NC 20 می توانید به سایت هوی تک آلمان مراجعه کنید. 

ویژگی های انتقال حرارت بهینه - افت فشار کم

به طور کلی، هر پرکننده متقاطع فلوت را می توان برش داد تا بصورت دلخواه در یک برج خنک کننده با جریان متقاطع نصب شود.  با این حال، چنین پر کردنی کاملاً با الزامات مطابقت ندارد.  بنابراین ما یک محدوده پرکننده ویژه برای این نوع برج ها  FX12.12 یا KSN با بخش حذف کننده رانش KSA و بخش لوور ورودی هوا KSB ایجاد کردیم.
موقعیت نصب (فاصله سفر هوایی) و شیب با هر برند برج خنک کننده متفاوت است.  ما عمق پر کردن 300 و 600 میلی متر را پیشنهاد می کنیم.  ترکیبی از اینها عمق نصب متفاوتی را امکان پذیر می کند (به عنوان مثال 300 + 600 = 900 میلی متر).  در اکثر برج‌های خنک‌کننده جریان متقاطع، پرکننده‌ها به صورت عمودی در یک زاویه مشخص (مثلاً 10 درجه) نصب می‌شوند.  پرهای برج خنک کننده با جریان متقاطع ما بنا به درخواست مشتری به زاویه شیب مورد نیاز بریده می شوند.

طریقه نصب پکینگ برج خنک کننده :

بلوک هایی با حذف کننده های رانش یکپارچه (KSA) باید در سمت خروجی هوا (داخل برج) نصب شوند. کانال های مستقیم در جهت جریان به سمت بالا هدایت می شوند.  برآور فنی و تجربه نشان داده که پرهای ما تمام الزامات حذف کننده رانش را در سرعت های هوا بین 1 تا 3.5تقریباً برآورده می کنند 3.5 متر بر ثانیه برای جلوگیری از هرگونه خطر در هنگام کار با سرعت بالای هوا، پیشنهاد می شود . یک حذف کننده دریفت اضافی در فاصله 300 میلی متری پشت پرکننده KSA نصب شود.  بهترین نوع برای این منظور قطره گیر یا حذف کننده دریفت TEP 130 است. بلوک های دارای لوور ورودی هوا (KSB) یکپارچه باید در سمت ورودی هوا برج خنک کننده نصب شوند. کانال های مستقیم در جهت جریان به سمت پایین هدایت می شوند.  بسته به عمق نصب در برج خنک کننده، یک پرکننده نوع KSN را می توان بین پرکن KSA و KSB نصب کرد به طرح زیر توجه نمایید.

مشخصات فنی :
1.    انتقال حرارت بهینه و بالا در این نوع پکینگ
2.    افت فشار کم
3.    این نوع پکینگ و پرکننده ها مخصوصاً برای برج های خنک کننده با جریان متقاطع طراحی شده اند
4.    با لوور ورودی یکپارچه و بخش حذف کننده رانش پر می شود
5.    نصب آسان و تعویض راحت پکینگ ها
6.    عمر طولانی به دلیل مقاومت شیمیایی، باکتریایی ساخته شده ازمواددرجه یک UV PP و PVC

قطره گیر برج خنک کننده یا حذف کننده های DRIFT

اهمیت کاهش تلفات آب و جلوگیری از هدر رفت آب بوسیله چکه گیریا قطره گیر برح خنک کننده
در انواع مختلف برج های خنک کننده ( (cooling tower)از حذف کننده های رانش برای کاهش اتلاف آب و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می شود . برای این منظور در بالای توزیع آب  یا همان نازل پاشش آب و پرهای خنک کننده، یک لایه حذف کننده رانش ( قطره گیر) تعبیه شده است.  وظیفه اصلی این قطره گیر ها جلوگیری از خروج قطرات آبی است که به همرا جریان هوا به سمت دهانه خروجی کولینگ تاور میروند این قطعه هوا را از خود عبور داده و قطرات آب را درخود نگه میدارد و سپس به مسیر جریان آب باز میگرداند.

انواع قطره گیر برج خنک کننده :

قطره گیر برج خنک کننده Drift Eliminator  در دو نوع مختلف موجود است. پروفیل (TAP 160) بیشتر در برج های خنک کننده بزرگتر و انواع محفظه ای TEP 130 و TEC 130 در برج های خنک کننده کوچکتر استفاده می شود.
این مقادیر بر اساس روش آزمون CTI ATC-140 (کد آزمون رانش ایزوکنتیک) است و فقط باید به عنوان مقادیر راهنما درک شوند. آنها ارزش های گواهی EUROVENT را نشان نمی دهند. عملکرد حذف کننده رانش با نسبت افت رانش به سرعت جریان آب (بر حسب درصد حجم آب در گردش) نشان داده می شود. این مقادیر دستورالعمل بر اساس اندازه‌گیری‌هایی با چگالی باران 20 مترمربع بر متر مربع و سرعت متوسط تقریبی هوا 3 متر بر ثانیه است. برای دستیابی به این مقادیر، یک مونتاژ کاملاً محکم از عناصر حذف کننده رانش به یکدیگر، به دیوار محفظه و هر روزنه مورد نیاز است. در هیچ نقطه ای از رانشگر نباید از سرعت صورت تجاوز شود.


مشخصات قطره گیر کولینگ تاور:
•    راندمان جداسازی بالا به دلیل طراحی محصول
•    افت فشار کم
•    بدون تغییر شکل در دماهای بالا به دلیل خواص مواد PP
•    انعطاف پذیری در ابعاد قابل انطباق با نیاز مشتری
•    عمر طولانی به دلیل مقاومت شیمیایی و UV PP و PVC

دیگر خصوصیات قطره گیر برج خنک کننده :

قطره گیر ها با توجه به تعداد زیاد نقاط اتصال و جوشکاری لبه تمام سطح اضافی، می توان آنها را با استفاده از یک پاک کننده فشار بالا ( جت واتر ) از خاک و آلودگی ها و رسوب تمیز کرد که به همین ترتیب منجر به افزایش طول عمر سیستم می شود.
عنصر و مواد تشکیل دهنده حذف کننده قطرات ( قطره گیر یا چکه گیر برج خنک کن ) دارای یک افزودنی ویژه است که حفاظت کارآمد در برابر اشعه ماوراء بنفش را تضمین می کند. 
توجه ویژه به سازگاری با محیط زیست (بدون حلال)، پردازش مکانیکی ساده و سریع با استفاده از فناوری مونتاژ ثبت شده است. علاوه بر این، تمام الزامات حفاظت از آتش محلی به شدت رعایت می شود.
منابع : https://www.enexio-water-technologies.com

بیشتر بخوانید مطالب مرتبط :

رسوب در برج خنک کننده

لیست قیمت برج خنک کننده

انواع پکینگ برج خنک کننده